Új dinasztia és új Tom Brady uralja Amerikát
Hosszabbítás után a Kansas City Chiefs nyerte a 2024-es, Las Vegasban rendezett Super Bowlt, miután 25-22-re legyőzte a San Francisco 49erst. A nagydöntő legértékesebb játékosának választott Patrick Mahomes vezetésével a Chiefs megvédte címét az NFL-ben és öt éven belül harmadszor lett az NFL bajnoka.
A Super Bowl minden évben az amerikai média számára is komoly reklám-bevételi forrás. Egy 30 másodperces reklámblokk idén 7 millió dollárba került, ami megegyezik az elmúlt évi árral, ugyanakkor 2019 óta 50 százalékot meghaladó mértékben drágult. A mérkőzés szüneteiben leadott reklámok kifejezetten erre az eseményre készültek, a legnagyobb amerikai és globális cégek is mindig építenek arra, hogy a nézettség csak az Egyesült Államokban meghaladja a 100 millió főt.
A 2024-es Super Bowl televíziós reklámjaiban feltűnt mások mellett Arnold Schwarzenegger, David Beckham, Christopher Walken, Anthony Hopkins, Jennifer Lopez, Ben Affleck, Matt Dámon, rendezőként pedig az egyik hirdetés leforgatásánál Martin Scorsese vállalt szerepet.
Las Vegasba az előzetes várakozások szerint több mint 300 ezer turista utazott el erre a hétvégére, és a döntő akár egymilliárd dollárt meghaladó üzleti forgalmat jelenthet. A városba látogató sportturisták közül 72 ezer ember lehetett ott az Allegiant stadionban, amelynek kapacitását a Super Bowlra megnövelték az eredeti 65 ezerről. A stadion 3 év alatt, 2020-ra készült el, építési költsége 2 milliárd dollár volt.
Az idei Super Bowlra a belépők átlagára 10 ezer dollár körül alakult, de közvetlenül a mérkőzés előtt a másodlagos forgalomban már több tízezer dolláros áron cseréltek gazdát a jegyek az internetes értékesítésben. Idén a legolcsóbb belépő 2 ezer dollár körül volt, de 20 fős lakosztályt is lehetett bérelni, rálátással a pályára, aminek az ára - étel- és italfogyasztással - elérte az 1,8 millió dollárt.
Ha lemaradt a mérkőzésről, ide kattintva megtekintheti a bő összefoglalóját!