Nyíregyházán is fejleszt a világhírű játékgyártó.
A vállalat 19 százalékos forgalomnövekedést ért el, így 2015-ben minden korábbinál több gyerek tapasztalhatta meg a LEGO- játékélményt. A LEGO Csoport 2015-ben folytatta globális terjeszkedését, és a világ minden táján sikerült eljutnia a gyerekekhez. Ebben jelentős szerepet játszottak az innovatív termékek, például a LEGO DIMENSIONSTM, a LEGO Star Wars, a LEGO NINJAGOTM és a LEGO Elves meggyőző teljesítménye, valamint a LEGO alapvető termékcsaládjai, például a LEGO City iránti tartósan magas érdeklődés.
– 2015 fantasztikus év volt vállalatunk számára, amely mindig is arra törekedett, hogy játékon keresztül inspirálja és fejlessze a gyerekeket. Becsléseink szerint idén világszerte körülbelül 100 millió gyerek tapasztalhatta meg a LEGO-játékélményt – magyarázza Jørgen Vig Knudstorp, a LEGO Csoport elnök-vezérigazgatója.
A bevétel-növekedés (leszámítva a valutaárfolyam-változások hatását) helyi valutában 19 százalék volt az előző év hasonló időszakához képest.
Befektetés a pozitív hatás jegyében
A LEGO Csoport 2015-ben is jelentős befektetéseket hajtott végre azért, hogy minél több gyereket szólíthasson meg, illetve olyan programokat kezdeményezett, amelyek a csoport céljaival összhangban pozitív hatással vannak a világra és a társadalomra. –
2015 egyik legfontosabb bejelentése volt, amikor közöltük, hogy 1 milliárd dán koronát szánunk arra, hogy fenntarthatóbb műanyagot fejlesszünk ki, ami kiválthatja a LEGO kockák gyártásához jelenleg használt, olaj alapú anyagokat. Ezzel a júniusi bejelentéssel komoly lépést tettünk a fenntartható alapanyagokkal kapcsolatos, 2030-ra kitűzött célunk teljesítése felé. Mindezt jelentős erőfeszítések előzték meg – gondolok itt a hulladékok újrahasznosítására, az energiahatékonyság növelésére, a csomagolások méretének csökkentésére, és végül, de nem utolsó sorban pedig a tengeri szélfarmunk kiépítésére, amely megújuló energiát termel számunkra – sorolja John Goodwin.