Milyen vastagságú betonból készüljön a gépkocsibeálló?

Gépkocsibeálló ma már minden családi és társasházhoz épül, van, ahol dekoratív térkőből rakva, azonban általános megoldásként továbbra is betonból készül.
A betonréteg és az alapjául szolgáló ágyazat ideális vastagsága a tervezett forgalom és a beton minőségének a függvénye, ezenfelül több szempontból is zsebbevágó kérdés. Kivitelezés előtt mindenképp átgondolandó, hogy milyen betont és mekkora vastagságban készítsünk, ez részben a talaj állékonyságától is függ. Cikkünkből megtudhatod, hogy mi az optimális kocsibeálló beton vastagság, illetve miért a Beton Booster szálerősített beton a jó megoldás.
Tervezd meg!
Az optimális betonvastagság meghatározása lényeges kérdés. Egyrészt, ha alulméretezzük, azzal növeljük a károsodás kockázatát, és a javítás vagy a bontással járó újrabetonozás jelentős költséggel jár. De a túlzott vastagság is tetemes költséget jelent, főleg, ha hagyományosan, betonacélhálóval készítjük, ekkor ugyanis nemcsak az anyagköltség, hanem a munkadíj is számottevő. Nem beszélve a fuvarozás költségéről, valamint a betonacél környezetre gyakorolt hatásáról.
Nem minden talaj alkalmas kocsibeálló készítésére, ezért mielőtt belefognál, állapítsd meg, hogy mennyire állékony. Duzzadó agyagos vagy labilis, felpuhult és vizes talajon ne tervezz gépkocsibejárót még vastag és erős betonnal se, ugyanis idővel biztosan tönkremegy.
A következő lépés annak megállapítása, hogy várhatóan mekkora járműterhelésre és milyen gyakoriságra kell méretezni.
Milyen vastagságú beton a megfelelő?
Mint már volt róla szó, se az alul-, se a túlméretezett beton nem jó megoldás se anyagi, se egyéb szempontból.
Átlagos terhelés, napi 1-2 személyautó rendszeres közlekedése esetén tökéletes lehet 15 cm alaposan tömörített zúzalék vagy sóderágyazat, 10 cm C25-30 szilárdságú beton 6x100x100-as betonacélháló erősítéssel. Rendszeres kisteherautó-forgalom esetén 15 cm, nagy teherautók és nehézgépek folyamatos forgalma esetén 20 cm beton és 20-25 cm ágyazat szükséges. Azonban a tökéletes végeredmény még ekkor sem garantált.
Megoldás a statikai makroszál
Nem teherhordó szerkezetek, így gépkocsibeálló esetén betonacélháló helyett a beton megerősítésére válaszd a korszerű technológiát, a statikai makroszálakat!
A 40 mm hosszú, 0,8 mm átmérőjű polietilén szálak betonhoz adagolásával nemcsak a betont erősítheted, hanem egyszerűbbé, gyorsabbá és tartósabbá is teheted a betonozást. És ami még további előny, jelentős költséget is spórolhatsz vele, ugyanis jóval olcsóbb, mint a betonacél, szállítása, adagolása is egyszerűbb, szakmunkát nem igényel. Azonban a szálerősítésű beton esetén is figyelni kell az ágyazat megfelelő tömörítésére, a megfelelő betonminőségre, az utókezelésre.
A statikai makroszálak betonhoz adagolásával kiválthatod a költséges betonacélhálót, igazi szuperbetont készíthetsz, a zsugorodási repedéseket nullára csökkentheted, és akár házilag is könnyedén elkészítheted!





















































